Namestitev 6-vijačnega rotorja na »centerlock« pesto

10. marec 2021

Zakaj bi to sploh počeli? Zmagovalni razlog: kupili ste nov rotor, ne da bi predhodno pogledali, na kakšen način je pritrjen na obročnik.  No ja, če ste se namenili rotor menjati sami, je to seveda bolj malo verjetno.

Bolj verjeten razlog bi bil lahko ta, da se vam je pri starem obročniku poškodovalo pesto ali počil obroč, na njem pa je s šestimi vijaki pritrjen skoraj nov rotor. Obenem ste izkoristili enkratno priložnost in po močno znižani ceni kupili obročnik s centerlock nastavkom. Ali pa ste imeli, tako kot mi, v garaži enega še čisto uporabnega, z močno obrabljenim rotorjem.

Za premostitev težave obstaja poseben adapter, s katerim lahko 6-vijačni rotor spremenimo v centerlock. Mi smo se odločili za nakup Shimanovega SM-RTAD05 Centerlock adapterja, pri katerem s priloženemi šestimi vijaki rotor pritrdimo na adapter, slednjega pa z zatezno matico privijemo v centerlock nastavek na pestu obročnika.

Obstajajo namreč  tudi bolj »fancy« izvedbe (DT SWISS, Alligator, Lifeline, Ashima...), pri katerih rotor in podložko le nataknemo na adapter s 6 zatiči in ga prav tako privijemo z zatezno matico. Sicer ni iz prve roke, se pa sliši precej verjetno – pri tovrstni izvedbi je med zatiči in luknjami rotorja lahko prisotne nekaj »zračnosti«, kar povzroči premikanje rotorja. Sicer neznatno, pa vendar.

Potrebno orodje:

S pomočjo izvijača in torx nastavka odvijemo vijake, s katerimi je na poškodovani obročnik pritrjen rotor. Če nameravate ta rotor, tako kot mi namestiti na star, uporaben obročnik s cenetrlock pestom, tudi s slednjega najprej odstranimo rotor. V primeru, da imamo opravka s »thru axle« osjo, bomo to opravili s pomočjo ključa za pogonsko os, če pa imamo starejšo QR9 os, bomo uporabili  ključ za matico zadnjega verižnika. Zatezni matici pri omenjenih dveh tipih osi namreč nista enaki.

Po potrebi očistimo utore centerlock nastavka in nanj nasadimo adapter. Na adapter položimo rotor (s popisano stranjo navzgor) ter poravnamo luknje rotorja in adapterja. Za pritrjevanje rotorja uporabimo nove vijake, ki smo jih dobili v kompletu z adapterjem. Ti so že premazani s »thread lock« lepilom. Če iz kakršnegakoli razloga uporabljate stare vijake, jih predhodno dobro očistite in namažite s »thread lockom«. Vijake najprej na lahko privijemo bodisi z izvijačem, bodisi prostoročno. Ko pa jih dokončno pritrdimo z navornim ključem, Shimano priporoča navor 2-4 Nm,  je pametno upoštevati redosled privijanja (glej »menjava 6 vijačnega rotorja«). V nasprotnem primeru pride lahko do krivljenja rotorja.

Podložko, ki smo jo dobili v kompletu z adapterjem namestimo tako, da glave vijakov »zapolnejo«  luknje podložke. Sedaj s ključem za pogonsko os le še krepko privijemo zatezno matico. Priporočen navor je 40 Nm.

 

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika