26. september 2015
Ne samo zavorne ploščice, tudi rotor se pri disk zavorah prej ali slej obrabi. Kako hitro, je odvisno predvsem od načina zaviranja. Seveda obstaja še cel kup drugih dejevnikov, kot je kakovost zavornih ploščic in rotorjev, velikost rotorjev, po kakšnem terenu pretežno vozimo...
Kdaj je potrebno rotor zamenjati? Debelina novega Shimanovega rotorja je 1,8mm. Ko se obrabi na 1,5mm in manj, je čas da ga zamenjamo. Če uporabljate Shimanove Ice Tech rotorje, je skrajni čas za menjavo takrat, ko se na površini prikaže aluminijasta sredica.
Potrebno orodje:
• izvijač
• navorni ključ
Delo si bomo precej olajšali, če kolo namestimo tako, da na spodnji strani ne bo nalegalo na pesto. Najbolje je, če kolo namestimo med dve mizi, prav lahko pride tudi predal ustreznih dimenzij. Obrabljeni rotor odstranimo tako, da odvijemo vseh 6 vijakov. Dobro očistimo naležno površino in namestimo novi rotor. Uporabimo nove vijake, ki jih po navadi dobimo v kompletu z novim rotorjem. Ti so že premazani s »thread lock« lepilom. Če iz kakršnegakoli razloga uporabljate stare vijake, jih predhodno dobro očistite in namažite s »thread lockom«.
Vijake najprej na lahko privijemo bodisi z izvijačem, bodisi prostoročno. Ko pa jih pritrdimo z navornim ključem - Shimano priporoča navor 2-4 Nm – je pametno upoštevati redosled privijanja, kot je razvidno na sliki. V nasprotnem primeru pride lahko namreč do krivljenja rotorja, še predno bomo prvič pritisnili na zavore.
• Težo kolesarja
Splošno velja načelo, da težji kolesarji potrebujejo večje rotorje.
• Kaj voziš
Velikost koles, hod vzmetenja in namembnost so zelo pomembni. Zelo okvirno velja, da za cross country vožnjo zadoščajo 160 mm rotorji, lažji kolesarji včasih izberejo celo 140 mm. Sprejemljiva je tudi kombinacija 180 mm spredaj/160 mm zadaj za težje kolesarje. Ta ista kombinacija je pogosta tudi pri polno vzmetenih kolesih. 200mm rotorji so namenjeni za bolj gravitacijsko vožnjo. 20mm večji premer diska naj bi pomenil povečanje zavorne moči za okoli 15 odstotkov. Večina proizvajalcev okvirjev in vilic navaja največjo priporočeno velikost rotorja. Predvsem velja biti pozoren pri vilicah, saj je na trgu precej takih, ki ne dovoljujejo uporabe rotorjev, večjih od 180 mm. Pri zaviranju se pri večjih rotorjih namreč razvijejo precej večje sile, ki utegnejo deformirati vilice.
• Kje voziš
Če na vaših poteh ni epskih spustov in delate bolj malo višincev, se raje odločite za manjše diske. Če pa vozite v pretežno goratih predelih, z dolgimi in strmimi spusti, bodo večji diski bolje opravili svoje delo in se pri tem manj pregrevali.