Snežna jama

1120 m

2h 30 min

Snežna jama pod Raduho

Za start si izberemo autocamp “Šmica”v Lučah (550m). Avto pustimo kar na parkirišču pred kampom. S kolesom krenemo navzdol ob Savinji, peljemo skozi Luče v smeri Ljubnega in po približno štirih kilometrih, v zaselku Struge (490m), zavijemo desno proti Snežni jami. Cesta je sprva asfaltirana in ne pretirano strma. Po približno sedmih kilometrih je asfalta konec. Sledi enajst kilometrov precej lepega makadama. Kaka dva kilometra pred Snežno jamo se na desno in navzgor odcepi precej strma cesta za Kočo na Loki, na levo in navzdol pa slabši, kamnit kolovoz vodi proti Radušniku. Le kakih dvajset metrov od tega "križišča" gre levo in navzdol tudi pešpot proti Lučam. Kakor koli, mi pot nadaljujemo naravnost po makadamski cesti. Kot rečeno, čez slaba dva kilometra se cesta konča s parkiriščem, na nadmorski višini okoli 1500m. Desno (navzgor) vodi sprva neprevozna, v nadaljevanju pa kar lepa pešpot, po kateri čez nekaj sto metrov pridemo do Snežne jame. Jamo si je na vsak način vredno ogledati, seveda pa je potrebno prihod prilagoditi urniku ogledov, ki ga najdete na povezavi. Ker je jama uradno odprta le v juliju in avgustu, v najbolj vročih mesecih torej, velja v ruzak stlačiti kakšno toplo oblačilo. Razlika med zunanjim in zrakom v jami je lahko več kot 20oC, voden ogled pa se zna kar zavleči. Vsaj v mojem primeru je bilo tako, vodič je v žaru pripovedovanja kar malce pozabil na čas. Na srečo smrkanje v poletnih mesecih ne traja dolgo. Naslednji opis sem si izposodil z medmrežja, saj ga sam ne bi spravil skupaj.

"V objemu stoletnih gozdov se na1500 metrih odpira vhod v čudoviti podzemni svet Snežne jame, ki obiskovalce navdušuje že z vhodno udornico, še bolj pa s svojo notranjostjo, ki je pravi biser alpskega sveta. Snežna jama leži na JZ pobočju Raduhe, mogočne, pet kilometrov dolge in 2062 m visoke gore nad reko Savinjo, med Lučami in Solčavo. Dolgo je bila notranjost jame skrita ljudem. Vhodna udornica je bila prvič omenjena in registrirana kot Snežna jama že 1939 leta, vendar nihče ni vedel, da se pod 5-6 m debelo snežno odejo skriva vhod v prečudovit podzemni svet. Starost jame se ocenjuje na 10-12 milijonov let. Njena enkratnost so poleg ledu in kapniškega okrasja, ki ga običajno na takšni nadmorski višini ni, tudi kapniške tvorbe, ki so vsaj dvakrat starejše kot v do sedaj znanih jamah na Krasu. Če pa k temu dodamo odkritje okostja jamskega medveda s čemer je jama dobila še dodatno vrednost in zanimivost ter biospeleološke raziskave, s katerimi so med drugim odkrili endemične jamske hrošče ( Oryotus raduhensis, Aphaobius mileri alpinus, Aphaobiella mlejneki moravec, Anophtalmus pretneri naraglavi….), potem je to jama, ki jo velja spoznati, doživeti in z njeno pomočjo stopiti v davno geološko zgodovino. Z vhodno ledeno dvorano, katere podoba se iz leta v leto spreminja, je ustvarjena rajska podoba kraškega podzemlja. To podobo dopolnjujejo razpadajoče in aktivne sigaste tvorbe: stalaktiti, stalagmiti, mogočni tudi od 5 do 21 m visoki stebri, baldahini, sigaste ponvice, kijasti kapniki iz jamskega mleka malgonita in drugo jamsko okrasje."

Osvežitev v Savinji

Povratek

Na prej omenjenem “križišču” zavijemo na kolovoz proti Radušniku. Kolovoz je kamnit, na trenutke gruščast, vsekakor pa ne prestrm in je zato prav lepo prevozen. Po dobrem kilometru ga preseka široka gozdna cesta, čeprav je na karti vrisana enakovredno kot kolovoz, po katerem smo prišli. Kolovoz se od križišča s cesto nadaljuje s pešpotjo proti Radušniku, mi pa zavijemo desno na gozdno cesto proti Lučam. Oznak seveda ni. Bolj ali manj po ravnem vozimo po široki gozdni cesti, ki se začne po kakih dveh kilometrih strmo spuščati proti dolini. Po strmem spustu pridemo do  jase in prvih hribovskih kmetij. Tu se makadam konča in pot nadaljujemo po ozki asfaltni cesti. Po približno štirih kilometrih precej strmega spusta, z razbeljenimi diski pripeljemo neposredno v autocamp “Šmica”.