Smrekovec in Golte

66 km

1565 m

4h 5 min

Za izhodišče smo si izbrali parkirišče pred Tušem v Mozirju (340m). Krenemo kar po glavni cesti nazaj proti Celju, na drugem krožišču (Ljubija) zavijemo proti Lepi njivi (označeno). Čez dober kilometer, pri kmetiji Pizdelj je križišče brez oznak (1), tu gremo gremo naravnost. Cesta je asfaltirana, neprometna, blagi vzpon je komaj opazen.

Ljubija

Ko je asfalta po kakih sedmih kilometrih konec, se začne lep makadam. Pot je zelo zanimiva, vse skozi poteka ob potoku Ljubija, ta je polna brzic in tolmunov, nekaj je tudi malih hidro elektrarn. Pot po prelepem, zračnem gozdu je naravnost idealna za vroč poletni dan. Kaj kmalu se makadamska cesta strmo dvigne, treba je dati v "tanizke" prestave. Na srečo postane po slabem kilometru spet bolj znosno. Po res zanimivi cesti pridemo do kmetije Rebršak (2), od tu naprej pa cesta poteka po temačnem gozdu in je na moč nezanimiva. Pri kmetiji Rebršak se na našo cesto priklopi tudi cesta iz Belih vod, mimo Sv. Križa. Naprej na poti sta dva odcepa desno, mi se držimo naravnost. Prvi (3) vodi proti Lovskem domu in kmetiji Senovršnik, drugi (4) pa prav tako. Od tu je možno levo proti Andrejevem domu na Slemenu (kako uro, saj je treba najprej dol, potem pa nazaj gor) ali desno nazaj proti Belim vodam (kmalu se začne asfalt, ki se strmo spušča proti Savineku, Bele vode). Po slabem kilometru konstantnega klanca za drugim odcepom se pot malo zravna in kmalu pridemo do križišča (5) – na levo proti Smrekovcu, desno proti Črni. Gremo levo, bolj ali manj po ravnem. Po treh kilometrih blagega vzpona pridemo do Doma na Smrekovcu (1377m). Dom stoji na jasici, kjer je prostor za kampiranje. Od tu naprej je do vrha resnično le pešpot, na kateri s kolesom ni kaj dosti iskati. Na levo sicer pelje kolovoz, a se od vrha le oddaljuje.

Proti Goltem

Po isti cesti se spustimo dober kilometer nazaj, do križišča. Na desno pelje cesta za Golte, levo pa nazaj v dolino. Krenemo proti Goltem. Čez slab kilometer zavijemo na levo na gozdno pot (7), po kateri se vozimo malo gor, malo dol in se čez dva kilometra priključimo nazaj na vzporedno “glavno” cesto za Golte. Ta leva pot nam mestoma ponuja lepe razglede na dolino in na bližnjo Uršljo goro. Čaka nas še kake tri kilometre blagega vzpona in pridemo na Stare Stane (8). Tu je ceste konec (vrisano sicer je, da gre proti Mrzlem vrhu in Ljubenskim rastkam, a je nisem opazil). Pot bi sicer lahko nadaljeval po pešpoti, ki gre čez smučišče, a ni v celoti prevozna. Zato malo pred Starimi Stani zavijemo levo na kolovoz (9), ki vodi čez gozd in čez pašnike proti Mozirski koči. Na cesto se spustimo nad kočo, pri parkirišču kjer je konec asfalta iz Mozirja (10). Od tu pa do hotela Golte, kjer je naš cilj, je le še par sto metrov makadama.

Povratek

Od hotela proti Starim Stanom se odpravimo kar po vzdrževalnem kolovozu preko smučišča, po katerem poteka tudi markirana pešpot. Najbolje je izbrati srednjo pešpot, med obema žičnicama. Pešpot je izredno strma in le mestoma prevozna. Pod vrhom je akumulacijsko jezero in ob njem koča Trije ploti. Tu se držimo desno in peljemo proti vrhu. Kmalu zagledamo spodnjo postajo žičnice Stari Stani (9), do tja sledi prelep spust po smučišču ali pešpoti, ki pa je precej skalnata. Ko pridemo na cesto, tiste na levo, kot rečeno sploh ni, gremo po njej kake tri do štiri kilometre v smeri Smrekovca. Kake pol kilometra od mesta, kjer smo se nanjo vrnili z leve “panoramske variante” (11) je odcep v dolino (12). Čez približno kilometer je odcep levo, proti Ljubenskim rastkam (13), mi pa nadaljujemo po glavni cesti in po dobrem kilometru vožnje smo že na asfaltni cesti, ki vodi proti Ljubnem ob Savinji (14). Sledi dolg, enakomeren spust. V Ljubnem gremo na glavno cesto proti Celju. Glavno cesto zapustimo v Rečici ob Savinji, od tu pa po stranski cesti nadaljujemo v Radegundo in od tu v Mozirje. Druga, enostavnejša možnost za povratek je kar po asfaltni cesti od parkirišča pod hotelom (10), preko Šmihela nad Mozirjem.