Labin

30 km

823 m

2h 50 min

Letos smo prvomajske praznike sklenili preživeti ob morju. Rabac s kolesarskim parkom in številnimi urejenimi stezami se je izkazal za odlično izbiro. Ker tisočakov v okolici ni, smo spuste po kolesarskih trailih združili z ogledom znamenitosti v zaledju Istre in nastali so trije simpatični izleti. V okviru prvega smo si v slikovitem starem mestnem jedru Labina privoščili odličen espresso in se ob povratku spuščali po istoimenski kolesarski stezi.

Scorpion

Kljub temu, da bi morala biti konec aprila turistična sezona šele v povojih, je bilo v Rabcu in okolici že precej živahno. A ne toliko, da pred hoteli v zalivu Maslinica ne bi mogli dobiti prostega parkirnega mesta. S parkirišča se kar ob obali odpravimo proti središču Rabca in pri marketu Jedinstvo zavijemo levo ter se na hitro povzpnemo do Ulice Slobode, kjer se držimo levo. Že po sto metrih, tik za avtobusno postajo zavijemo desno na Jadransko cesto. Ko čez približno osemsto metrov pridemo do športnega igrišča zavijemo levo in kolesarimo navkreber proti Gornjemu Rabcu. Dober kilometer se dvigujemo, dokler ne pridemo do konca gosto pozidanega naselja. Od tu naprej po cesti poteka trasa pešpoti 805 - Staza Bellavista, ene izmed številnih pohodniških poti, ki jih lahko najdete na spletni strani Istra trails.  Dobrih petsto metrov naprej, na ostrem desnem ovinku zapustimo cesto in nadaljujemo desno po označeni poti. Popolna zmešnjava! Do zaselka Vicani poleg že omenjene steze 805, po isti trasi potekajo še Labinski planinarski put, več kot tisoč kilometrov dolga planinska pot Via Adriatica in kar je za nas najbolj pomembno, kolesarska steza Scorpion trail. 1,7 kilometra dolga steza je na portalu Trailforks obarvana rdeče in je prvenstveno namenjena spustu. Mi smo se jo - nič novega - lotili v obratni smeri. Kratek začetni del je proti pričakovanjem precej položen. Sledi okoli tristo metrov konkretnega vzpona. Na tem delu smo kolo sicer potiskali, sem pa prepričan, da ga malce bolje pripravljen kolesar lahko v celoti prevozi.  Kakorkoli, v nadaljevanju steza poteka praktično po ravnem, na nekaterih krajših odsekih celo navzdol. Ne zgodi se ravno pogosto, ampak v tem primeru so pri oceni težavnosti na strani Trailforks malce pretiravali. Na našo srečo.

Albona

Tik predno prispemo do naselja Ripenda Kras, oziroma zaselka Vicani, zapustimo »multi traso« in se držimo levo. Po neoznačeni poti zapeljemo do prvih domačij in ozke asfaltne ceste. Nepolnih tristo metrov naprej, se na razcepu v središču vasi Ripenda Kras držimo levo. Tudi na naslednjem razcepu, pri partizanskemu spomeniku, se ponovno držimo levo in se začnemo spuščati proti Rabcu. Po kilometrskem spustu na križišču ne zavijemo proti Rabcu, marveč nadaljujemo naravnost v smeri Labina. Ko pridemo do glavne ceste se držimo desno. Že po nekaj deset metrih cesto zapustimo in zavijemo levo na neoznačen kolovoz. Od tu do Škrilic bomo kolesarili po nezahtevni stezi Staza do trima,  na strani Trailforks označeni z zeleno barvo. Sprva se blago spuščamo, po slabih petsto metrih se pridružimo trasi pešpoti 804 -Sentonina staza. Po stezi, imenovani tudi »pješačka staza Labin-Rabac«, se najprej povzpnemo do zaselka Škrilice, potem pa nadaljujemo vse do Titovega trga v samem jedru starega dela mesta Labin (320 mnv). Naj izgleda še tako čudno, kolesarjenje po pešpoti do starega jedar Labina je povsem legitimno. Po isti trasi namreč poteka tudi nekaj uradnih kolesarskih poti, ki jih najdete na spletni strani Istra bike. Vedoč da na turi ne bo prav veliko visokoležečih ciljev, smo se povzpeli vse do razgledne točke Fortica, od koder smo lahko občudovali   Kvarnerski zaliv. In Rabac tik pod seboj. S Fortice se po kamnitih ulicah spustimo proti Titovem trgu, kjer si v enem od ne prav številnih lokalov privoščimo espresso. Kot omenjeno v uvodu, ne edinega ta dan.

Veselići

Po ulici Alda Negrija se spustimo proti modernemu delu Labina. Cesto lahko zapustimo tik za cerkvijo »Svete Marije od Zdravlja« in se do glavne ceste spustimo skozi park, lahko pa se zapeljemo vse do krožišča v Škrilicah in po ulici Zelenice vozimo proti središču Labina. V drugem krožišču, tik za mestnim stadionom, se držimo desno v smeri Kature. Par deset metrov naprej zavijemo desno na Istarsko ulico. Po manj kot kilometru vožnje se v Senarih držimo levo, v smeri naselja Ripenda Verbanci. Do zaselka Knapići vozimo po asfaltu, nadaljevanje do Veslićev poteka po makadamu blago navzdol. Ko v Veselićih prikolesarimo do »idilične« novogradnje z bazenom (Villa Paliska) in razgledom na eminenten dimnik plominske termoelektrarne, zavijemo ostro desno in se mimo ostankov avtentičnih istrskih domačij sprva vzpenjamo po trasi poti Labinski planinarski put in Via Adriatica. Že čez dobrih dvesto metrov, tik za ostrim levim ovinkom zapustimo cesto in zavijemo na kolovoz, po katerem se bomo povzpeli proti zaselku Calussovo. Ta del poti je na strani Trailforks označen kot zeleni trail Calussovo – Veselići. Gre za izjemno zanimiv del poti, ki je v večjem delu speljan skozi gozd. Sprva se vzpenjamo po strmem kamnitem kolovozu, temu sledi položnejši peščeni odsek, vse dokler kolovoz ne preide v stezo. Med potjo vozimo mimo ostankov nekoč mogočne domačije, na kartah označeno kot Paliska. V zaselku Calussovo pridemo do asfaltne ceste, ki pa jo že čez nekaj trenutkov zapustimo in zavijemo levo, na kolovoz proti naselju Ripenda Kras. Čaka nas poldrugi kilometer ne prezahtevnega vzpona po zeleno obarvanem trailu Ripenda Kras singlić. V pretežni meri tudi ta poteka po gozdu.

Espresso

V zaselku Vicani, delu naselja Ripenda Kras, pridemo do asfaltne ceste. In to ne daleč od točke, na katero nas je pred nakaj urami pripeljal Scorpion trail. Z iste točke se proti morju spušča še en trai, imenovan Highlander. Območje naselja Ripenda Kras se zdi kot nekakšno strateško stičišče večine kolesarskih trailov. V Vicanih se držimo levo, v smeri proti naselju Ripenda Kosi. Čez okoli sedemsto metrov smo pozorni na oznake. Na desno proti morju se spuščata dva traila. Prvi in najbolj priljubljeni je modro obarvani, trikilometerski trail Espresso, le nekaj metrov naprej pa se v dolino spušča še rdeči Babewatch. Odločili smo se za prvega. Steza je relativno položna, na trenutke kamnita, a vseskozi lepo prevozna. Mestoma precej groba podlaga in kolo z zgolj sprednjim vzmetenjem nista ravno idealna kombinacija, a je bil spust kljub temu precej uživaški. Številni odseki z odprtim pogledom na morje poskrbijo, da vse skupaj meji na neresnično. Ko na višini okoli 150 metrov nad morjem pridemo do razpotja ne zavijemo ostro levo, to je namreč zelena steza Family Bike Trail, pač pa nadaljujemo po stezi Espresso (druga levo). Na spodnjem delu je podlaga bistveno bolj zglajena in čisto prehitro se znajdemo na vstopni točki v kolesarski park Rabac na Ulici Slobode. Od tu se spustimo proti morju in se po ulici Obala Maršala Tita vrnemo do izhodišča.