Odzračevanje zavor

24. oktober 2020

V zaprt sistem hidravličnih zavor, prej ali slej neizogibno vdre nekaj zraka iz okolice. Na to nas opozorjajo vedno »mehkejše« zavorne ročice. Te s ponavljajočim stiskanjem in spuščanjem sicer pridobivajo na »trdoti«, vendar se z zavorami, v katere ne zaupamo povsem, ni pametno odpravljati na turo. Kaj lahko se namreč zgodi, še posebej v hladnem vremenu, da tudi »pumpanje« ročic ne bo več pomagalo.

Ko se pojavijo opisane težave je iz sistema potrebno iztisniti zrak in ga nadomestiti z mineralnim oljem.  Postopek je v primeru zavor Shimano XT M8000 izredno preprost in vzame le nekaj minut.

Potrebno orodje

  • imbus ključ 4mm
  • imbus ključ 3mm
  • Shimano lijak za odzračevanje
  • Shimano mineralno olje za hidravlične zavore
  • Shimano distančnik za odzračevanje
  • Orodje za stiskanje zavornih batkov ali večji izvijač

 

Postopek

Z imbus ključem 4mm popustimo vijak, s katerim  je na krmilo pritrjena zavorna ročica. Ročico je potrebno obrniti v vodoraven položaj, da iz odzračevalnega ventila in iz njega nameščenega lijaka ne bo iztekalo olje.

Da bomo zavorno ročico lahko obrnili, je z istim ključem potrebno zrahljati tudi ročico menjalnika. Ko je zavorna ročica v vodoravnem položaju, z imbus ključem 3mm odvijemo odzračevalni vijak in odstranimo tesnilo. Vijak in tesnilo odložimo tako, da ju bomo še kdaj našli.

Odvijemo kolo in s pomočjo orodja za stiskanje zavornih batov ali večjega izvijača do konca razmaknemo zavorna bata. Če obstoječi ploščici še nista do konca obrabljeni in ju nameravamo le očistiti ter ponovno uporabiti, velja biti pri tem opravilu pazljivejši. Najbolj priporočljivo je, da še uporabni ploščici vzamemo iz čeljusti in ju zamenjamo s starima, neuporabnima, še predno začnemo s potiskanjem batkov v osnovni položaj. Ne glede na orodje, s katerim to počnemo obstaja velika verjetnost, da ploščice med stiskanjem mehansko tako poškodujemo, da ne bodo več uporabne. Ko sta bata v osnovnem položaju mednju  vstavimo distančnik za odzračevanje. Večkrat se zgodi, da ga je nemogoče namestiti zaradi adapterja, s katerim so čeljusti pritrjene na okvir. V tem primeru vijaka, s katerima so pritrjene čeljusti zrahljamo in vstavimo distančnik. Tega  pritrdimo z vijakom, s katerim so bile fiksirane zavorne ploščice. To ne vzame veliko časa, škoda ki bi nastala, če bi distančnik med stiskanjem zavornih ročk slučajno padel ven, pa ne bi bila tako neznatna.

Teoretično je zavore možno odzračiti tudi ne da bi predhodno odstranili kolo, a je verjetnost, da bodo zavore delovale brez stalnega brušenja diskov ob zavorne ploščice minimalna. Na vsak način je v tem primeru nemogoče zamenjati stare, izrabljene ploščice z novimi, ne da bi  predhodno "odprli" sistem. Težava je namreč v tem, da v omenjenem primeru napolnemo sistem z oljem, medtem ko sta  bata pomaknjena precej ven, proti središču čeljusti. Ko sistem z odzračevalnim vijakom zapremo, olje ne dopušča da bi ju potisnili narazen. Prostora za sveže zavorne obloge, rotor in dodatnih nekaj desetink milimetra med njimi pa enostavno ni dovolj... Torej če se le da, ne izpuščajmo predhodno opisanega koraka.

V odprtino privijemo lijak ter vanj nalijemo Shimanovo mineralno olje. Olja ni treba veliko, ga je pa dobro naliti kak centimeter, saj mora biti dno dobro pokrito. Če bomo preveč stiskaški se lahko zgodi, da bomo v sistem črpali zrak, namesto olja.

Zavorno ročico stiskamo toliko časa, da se iz sistema prenehajo sproščati mehurčki zraka. Ali povedano drugače, dokler se ves zrak iz sistema ne zamenja z oljem iz lijaka. Ko zraka v sistemu ni več, na dno lijaka vtaknemo ustavljalec olja s tesnilom (oil stopper) in lijak odvijemo iz odzračevalne šobe. Namestimo tesnilno podložko in privijemo odzračevalni vijak. Ne bodimo pregrobi, priporočeni navor je 0.5 - 0.7 Nm. Pri roki imejmo krpo, da sproti obrišemo morebitno olje, ki smo ga z vijakom iztisnili iz šobe. Preostanek olja lahko iz lijaka vrnemo v embalažo, saj je ostalo čisto. Ročke vrnemo v položaj za vožnjo, distančnik v zavornih čeljustih zamenjamo z zavornimi ploščicami in namestimo kolo. Preostane nam le še fina nastavitev zavor, kakor je opisano v sestavku Menjava zavornih ploščic. Več v Shimanovih servisnih navodilih.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika