17. februar 2013
Potrebno orodje
• imbus ključa 5mm in 4mm
• manjši izvijač ali imbus ključ 2mm
Ker montaža zavor ni ravno naše vsakodnevno opravilo, natančnega zaporedja korakov ne bomo navajali. Opravilo je namreč zahtevalo kar nekaj skakanja z enega na drugi konec kolesa. Opis smo razdelili v tri sklope – napeljevanje jeklenice, namestitev v-brake zavor in nastavitev ročk.
Za krajšanje jeklenic in bovdnov sicer lahko uporabimo navadne klešče, ampak je zadeva preverjeno elegantnejša s škarjami, izdelanimi posebej za ta namen. Ko kupujemo bovdne, moramo za zavore kupiti debelejšega, saj je jeklenica za zavore debelejša od tiste za prestave. Ko režemo bovden za sprednjo zavoro pazimo, da bo dolg toliko, da bo dovoljeval nemoteno vrtenje krmila. Na oba konca bovdna namestimo kovinsko kapico, ki jo s škarjami nežno stisnemo (pazimo, da ne deformiramo odprtine v notranjosti, saj bi to lahko oviralo gibanje jeklenice). Predno vstavimo jeklenico, v bovden stisnemo malo olja. Na eni strani jeklenice je pritjen kovinski disk, ki ga ustavimo v utor na ročki.
Pozor – leva ročka je za prednjo in desna za zadnjo zavoro. Jeklenico napeljemo preko uvodnice (barrel adjuster) in nataknemo bovden. Na prostem koncu na jeklenico nataknemo polkrožno kovinsko uvodnico (noodle). Uvodnica nasede v kovinsko držalo na enemu od vzvodov (ta služi kot »quick release«), jeklenico pa nežno privijemo z zato namenjenim vijakom na nasprotnemu vzvodu. Do konca ga bomo privili šele, ko bomo opravili še zadnjo v vrsti nastavitev. Šele tedaj skrajšamo tudi jeklenico, nanjo s pazljivim stiskom klešč pritrdimo kovinsko kapico, ki bo preprečila »cvetenje« jeklenice. Bovden za zadnjo zavoro je pri večini koles iz dveh delov. V tem primeru jeklenica nad zgornjo cevjo okvira poteka »prosto«.
- vzvod zavore z vijakom pritrdimo na nosilec (tega predhodno namastimo), ki je na sprednjih oziroma zadnjih vilicah. Pri korenu nosilca je ploščica s tremi luknjami. V eno od teh (ponavadi v srednjo) vtaknemo zato namenjen del vzmeti. Če ni potrebe, ne vtikamo vzmeti v zgornjo luknjo. Teoretično bi bila sicer bolj napeta vzmet bolj učinkovita, a se je v našem primeru preverjanje teorije v praksi končalo s počeno vzmetjo. In to že ob prvem stisku zavorne ročke.
- levi in desni vzvod zavor morata tvoriti približno enak kot glede na vertikalo. V nasprotnem primeru ob stisku zavorne ročke gumici ne bosta »grabili« enakomerno. Pri dnu vzvoda, nekako v isti višini kjer je vzvod pritrjen na prve oziroma zadnje vilice, se nahaja droben vijak (ali inbus, odvisno od izvedbe). S tem vijakom nastavimo napetost vzmeti, s tem pa posledično kot vzvoda
- dolžina jeklenice od konca polkrožne kovinske uvodnice (noodle) pa do mesta, kjer je pritrjena na vzvod zavore naj bo okoli 4 cm
- pri nameščanju gumic (brake pads ali brake shoes) moramo biti pozorni na razvrstitev podložk. Če je možno, morata biti debelejši, zaokroženi podložki na strani vzvoda ki gleda proti obroču, saj tako možno natančneje nastaviti kot gumic glede na obroč.
- gumici namestimo tako, da sta vzporedni s tekom obroča in da se v nobenem položaju ne dotikata plaščev
- pazimo, da sta gumici na obeh koncih enako oddaljeni od obroča, saj bosta pri zaviranju le tako nalegali s celo površino
- pri nastavitvi gumic bo veliko manj težav, če boste predhodno popolnoma zravnali obroč kolesa
- predno dokončno pritrdimo zavorne ročke, na krmilo namestimo ročke za prestave. Oboje pritrdimo šele po tem, ko na krmilo nataknemo ročaje. Pozorni moramo biti na lego ročk, nastaviti jih moramo tako, da nam bodo med vožnjo najbolj »pri roki«
- nastavitveni valjček (barrel adjuster) preko katerega je jeklenica napeljana v ročko odvijemo, tako da večina navoja valjčka gleda ven iz ročke
- z eno roko stisnemo zavorne čeljusti tako, da se gumici dotikata obroča
- z drugo roko privijemo vijak, ki fiksira jeklenico in spustimo čeljusti
- nastavitveni valjček privijamo toliko časa, da se gumici dovolj oddaljita od obroča, tako da se le ta lahko prosto vrti
- optimalni razmak med stisnjeno ročko in krmilom je približno dva prsta