15. maj 2012
Pri serijsko vgrajenih pedalih imamo po navadi opravka z zelo osnovno različico. Potrebo po zamenjavi z bolj specifičnimi pedali nekateri občutijo močneje kot drugi. Odvisno od načina vožnje. Ne glede na to, ali bomo obstoječe menjali z SPD (clipless), kombiniranimi SPD ali flat (ploščati, po navadi imajo na obeh straneh štrleče vijake za boljši oprijem), je princip menjave enak.
Potrebno orodje:
• viličasti ključ 15mm
• imbus ključ 6 ali 8mm
Za odvijanje osi pedala po navadi potrebujemo 15 mm ključ. Nekatera pedala imajo namesto sploščenega dela za oprijem ključa v osi utor za imbus ključ (običajno 6 ali 8mm). Če nimamo ključa z daljšo ročico, jo po potrebi podaljšamo s pomočjo kovinske cevi, ki jo nasadimo na ključ. Vedno odvijamo v smeri proti, zadnjemu kolesu. Ali povedano drugače, pedal na strani z verižniki vrtimo v nasprotni smeri urinih kazalcev, na nasprotni strani pa v smeri urinih kazalcev. Če imamo z odvijanjem težave, na obeh straneh gonilke nanesemo malo spraya za odvijanje (WD 40) in počakamo par minut, da začne delovati. Z eno roko držimo za nasprotno gonilko, z drugo pa odvijamo, dokler osi ne odvijemo iz navoja gonilke.
Pedala nista identična! Imamo levi in desni pedal, ločita se po orientaciji navoja. Pedala sta vedno označena s črkama L (left) in R (right). Predno pritrdimo nov pedal, kapnemo par kalpljic olja na navoj gonilke. Pedal ne smemo nikdar privijati na silo. Tudi ko smo prepričani, da so na pravi strani. Os pedala je namreč iz tršega materiala kot je gonilka (ta je po navadi iz aluminija) in brez prevelikega truda lahko uničimo navoj. V tem primeru nas bo menjava pedal precej drago stala. V začetni fazi privijanja (prvih nekaj obratov) se je ključu najbolje izogniti, saj imamo z golo roko bistveno boljši občutek. Ko je vijak osi res "sedel" v navoj gonilke, vzamemo ključ in do konca privijemo pedal. "Ta pravi" serviserji to naredijo tako, da s ključem (ali s prsti) primejo os pedala, potem pa zavrte gonilko. V obratni smeri kot pri odvijanju, seveda. Par obratov gonilke in zadeva je privita. Impozantno. Pri privijanju s silo ne gre pretiravati, saj se pri vožnji pedala zategujejo sama, vsled vrtenja. Je pa zelo pomembno, da se pedal privije do konca, sicer obstaja kar precej velika možnost, da pride do poškodbe navoja gonilke.