Menjava gonilnega ležaja

10. junij 2016

Tudi če gonilni ležaj deluje brezhibno, ga je od časa do časa koristno vzeti narazen, očistiti in namazati. Pri Shimanovem Hollowtech gonilnem ležaju se sicer redko zgodi, da bi ga kdo ob normalni uporabi uničil, a izjemo, ki potrjuje pravilo smo našli v »lastnih vrstah«.

Demontaža Shimano »Hollowtech« gonilnega ležaja

Potrebno orodje

• izvijač

• imbus ključ 5mm

Crank Arm Tool TL-FC16

• Shimano TL-FC32 ključ za gonilni ležaj (ali kak drug ključ za os pogona)

• navorni ključ

 

Najprej z imbus ključem odvijemo vijaka, s katerima je gonilka pritrjena na gonilno os, šele nato s ključem za odvijanje in privijanje plastične matice na gonilkah (Crank Arm Tool TL-FC16) odvijemo slednjo. Z izvijačem odmaknemo varovalno ploščico (Locking Disc) tako, da zatič ni več v odprtini gonilne osi. To varovalo bi namreč v primeru, da bi se zrahljala vijaka, preprečilo gonilki, da bi se ta snela iz osi. Sedaj lahko snamemo gonilko in izvlečemo verižnik z gonilno osjo.

S Shimano TL-FC32 ključem za gonilni ležaj odvijemo zunanja ležaja iz cevi gonilnega ležaja. Na ležajih je narisana smer pritrjevanja (ležaj na strani verižnika je desno sučen, nasprotni pa levo sučen. Ko odstranjujemo ležaj iz okvirja velja biti pozoren na podložke.

V osnovi obstajata dve standardni širini cevi gonilnega ležaja 68mm in 73mm, Shimano pa ima za obe širini enoten gonilni ležaj. Razliko petih milimetrov v širini se premosti z uporabo različnega števila 2,5mm debelih podložk. V primeru, da imamo okvir s širino cevi 68mm, bomo uporabili dve podložki na strani, kjer je verižnik in eno na strani gonilke, medtem ko bomo v primeru 73mm široke cevi uporabili le eno na strani z verižnikom.

Ko smo odvili ležaj, navoj in cev gonilnega ležaja dobro očistimo.

Montaža

Po tem, ko smo navoje gonilnega ležaja temeljito očistili jih dobro podmažemo. Najprimernejša je Motorexova bela mast na osnovi litija, saj ščiti dele pred obrabo. Namestimo ustrezno kombinacijo podložk, ter ležaja na obeh straneh pošteno privijemo (priporočen navor je 35 – 50 Nm, torej precej »moško«!). Vstavimo predhodno očiščen verižnik in gonilno os, utore na zunanjem delu osi, kamor se nasadi gonilka, dobro namastimo. Eden od utorov je širši od drugih, kar zagotavlja, da je gonilka lahko nameščena le v pravilnem položaju, ali pa sploh ne. Ko nasadimo gonilko na os, v zarezo ustavimo varovalno ploščico. Ta mora biti obrnjena tako, da se bo zatič lahko namestil v luknjo v osi. Vijaka je priporočljivo namazati s thread-lockom, da se ne bi razrahljala. Predno ju do konca privijemo, vstavimo še plastično matico (Crank Arm Fixing Bolt) za pritrditev gonilke. Končno, enakomerno privijemo vijaka z navorom 12 – 14 Nm.

  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika
  • slika